Omnimus i Bioexplora, la capa d’interoperabilitat i de difusió de les dades obertes

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) participa activament al projecte “Col·leccions en línia” per difondre un catàleg estàndard d’inventari d’objectes registrats pels museus de l’ICUB (Institu de Cultura de Barcelona), però va un pas més enllà de la sola difusió, personalitzant la informació emmagatzemada i els serveis d’estandardització i disseminació de dades segons les necessitats associades a les col·leccions de ciències naturals.

La seva llarga trajectòria en la documentació i catalogació de col·leccions de Zoologia, Geologia i Botànica ha comportat que cada disciplina hagi evolucionat de forma independent, amb una conseqüent coexistència de diferents CMS i, per tan, bases de dades independents.

Mitjançant Coeli, s’ha resolt creant un magatzem de dades o capa d’agregació, que permet agrupar i publicar les dades de col·leccions d’una forma àgil i dinàmica. El Portal Bioexplora i l’eina OmniMus en són el resultat.

Visita el lloc web de Bioexplora i OMNIMUS.

Autor del resum: Jordi Agulló

Aquest és un cas pràctic de l’ús de Coeli per a la interoperabilitat i la difusió de dades obertes.

Seguidament podeu consultar la presentació a càrrec de Jordi Agulló, de l’àrea de Gestió Científica de Col·leccions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Ponència que va tenir lloc a l’Ateneu Barcelonès el passat 14 de novembre de 2019 durant la Jornada oberta de gestió i difusió de col·leccions patrimonials amb Coeli. #JornadaPatrimoniCoeli

També pots consultar la presentació en format PDF:


Aquest post fa referència a la ponència que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) va realitzar a la Jornada oberta en gestió i difusió de col·leccions patrimonials amb Coeli, que va tenir lloc el dijous 14 de novembre de 2019 a Barcelona.

Subscriu-te al butlletí o segueix-nos a les xarxes socials @CoeliPlatform per conèixer més novetats sobre gestió de patrimoni cultural.